Personal training

Transformeer jouw lichaam naar wens.
Optimaliseer jouw sportieve prestaties.

Train onder persoonlijke, professionele begeleiding in functie van jouw doelen.

Personal training, jouw stok achter de deur.

Als sportmedische trainingsstudio trachten wij verantwoord bewegen en een actieve levensstijl te promoten. Wij zien beweging als het ultieme medicijn.

Als coaches trachten wij een brug te vormen tussen revalidatie en pijnvrij bewegen enerzijds en prestatie-optimalisatie en uiterlijk resultaat anderzijds.

Iedere sporter wordt gekoppeld aan de bijhorende gespecialiseerde personal trainer.

sportmedisch

sportmedische training
  • blessurepreventie
  • rugscholing
  • core stability
  • revalidatie
  • houdingsafwijking
  • sportspecifieke training

fysiek resultaat

gewichtsverlies
  • afslanken en vetverlies
  • gewichtscontrole
  • spiermassa
  • algemene fitheid

womens health

pre- en postnatale oefeningen
  • pre- en postnataal
  • menopauze

1-op-1 coaching en training

De reguliere fitnessindustrie voldoet niet aan de individuele noden en wensen van sporters en beweging wordt onvoldoende gestimuleerd. Dit is waar persoonlijke begeleiding essentieel blijkt.

Iedere sporter wordt gekoppeld aan de bijhorende specialist. Wij onderscheiden de volgende luiken:

  • Sportmedisch (rugscholing, houdingsafwijkingen, revalidatie)
  • Atleten (prestatie-optimalisering, core stability, blessurepreventie, kracht)
  • Zwangerschap (pre- en post-nataal)
  • Uiterlijk resultaat (hypertrofie, afslanking, vetverlies)
     

Onze begeleidingen bevatten het totaalpakket, gaande van screening en lichaamsanalyse tot trainingsbegeleiding en voedingsadvies.

personal training

Wij stemmen jouw voedingsadvies af op jouw doelstellingen. Leer eten in functie van sportprestaties of uiterlijk resultaat.

Ons plan van aanpak

Intake gesprek

 

plan van aanpak - intake gesprek

We bespreken samen jouw doelen en noden en bepalen jouw beginsituatie.

Lichaamsanalyse

plan van aanpak - lichaamsmeting

2-wekelijks volgen we jouw progressie op adhv een lichaamsanalyse met een overzicht van onder andere jouw vetpercentage en spiermassa.

Screening

plan van aanpak - screening

We maken een onderbouwd trainingsschema op basis van jouw persoonlijke doelstellingen (bijv. vetverlies, gewichtsverlies, spiermassa aanmaken, blessurepreventie…)

Training

plan van aanpak - training

Per training bekijken we of we bepaalde parameters moeten aanpassen voor een optimaal resultaat.

Onze klanten getuigen

Tom Verelst

“Hoewel ik als triatleet meer dan 20 uren per week trainde, heeft specifieke krachttraining nooit een plaats gekend in mijn schema.

Komend seizoen maak ik de overstap van korte naar (middel)lange afstand in de triatlonwereld. Het veranderende karakter van het fietsonderdeel vereist pure power in de benen en gaat gepaard met onevenwichten in het lichaam door een stugge positie op de fiets.

Stijn heeft een heel eigen visie op het optimaliseren van kracht, stabiliteit en souplesse. Een geluk, want door hetzelfde te doen als de concurrentie, word je maximaal even goed. Ik wil beter worden.”

Tom Verelst

Michelle De Neef

“Het aanleren en aanhouden van een nieuw, gezond voedingspatroon vereist een verandering qua levensstijl. Dit was niet altijd even gemakkelijk, maar met mijn doel voor ogen was opgeven geen optie.

Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb en ik zou het meteen opnieuw doen. Ik ben 13 kg lichter, ik voel me terug goed in mijn vel en zelfzekerder dan tevoren.”

Michelle De Neef

Hilde Ketels

“Na jarenlange rugproblemen, ben ik met rugscholing gestart in combinatie met een specifiek krachttrainingsprogramma. De rugschool heb ik na verloop van tijd kunnen schrappen en na 2 jaar krachttraining zie ik mijn lichaam ook steeds meer vorm krijgen.

Stijn is super gemotiveerd en gepassioneerd en weet exact wat ik nodig heb: haalbare, resultaatgerichte oefeningen die ik binnen een beperkte tijdsspanne kan uitvoeren. Sporten is een noodzaak, maar het is ook een aangename uitdaging geworden!”

Hilde Ketels

Volg ons op Instagram

▶️ MEET THE TEAM ◀️

Ontmoet de 5e mannelijke coach van ons team – Andy (@dkandy93) ⬇️

🔸OPLEIDINGEN🔸

✔️ PCA Physical Trainer (@physicalcoachingacademy)
✔️ NASM Certified Personal Trainer (@nasm_fitness)
✔️ PCA Modified Strongman Training
✔️ PCA Kettlebell Training
✔️ PCA Bootcamp
✔️ CrossFit Level 1 (@crossfit)

🔸KENNISMAKING🔸

“Met mijn motto “het doel van het leven is leven” wil ik anderen bijstaan hun best mogelijke leven te leiden met het geloof dat beweging en zelfzorg hierbij belangrijk zijn.

Ik heb een achtergrond in karate en muay thai. Tegenwoordig heb ik mijn passie gevonden in CrossFit. In het verleden werkte ik bij de politie en heb ik even bij de speciale eenheden gewerkt.

Mijn passie, ervaring en kennis voor sport en mindset wil ik gebruiken om anderen te helpen groeien naar hun beste/sterkste zelf.

Wil je meer spieren, meer kracht, gewichtsverlies, fitter worden of herstel je van een blessure of ziekte… Iedereen heeft zijn eigen doelen en redenen om te sporten en bewegen. Ik sta je bij met trainingen en advies op maat.

Naast sport houd ik van wandelen en boeken lezen. Daarnaast spendeer ik ook graag tijd met de mensen die ik liefheb.”

Welkom Andy ! 👍

#personaltraining #lokeren #encorecoaching

▶️ PROGRESSIE ◀️

Er is een zone, aan de rand van je kunnen, waar je het beste en het snelst vooruitgang boekt. Het heet de leer- of stretchzone.

Dit geldt voor cognitieve en fysieke groei! 🧠🏋️‍♂️

🔸COMFORTZONE⁠ 🔸

Gemak, moeiteloosheid. Je werkt, maar tracht niets te bereiken of worstelt niet.

🔸LEERZONE🔸

Frustratie, moeilijkheden, alertheid. Je bent volledig verwikkeld in handeling die focus vereist.

🔸PANIEKZONE🔸

Verwarring, wanhoop. Je hebt jezelf overschat.
Af en toe ervaar je succes, maar dit is meestal puur geluk en je hebt geen idee hoe je het moet repliceren.

Meten is weten. Groei vereist focus en inspanning. 📈

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ GEWICHTSVERLIES ◀️

Spiermassa opbouwen is een van de beste strategieën om gewichtsverlies en -behoud te bevorderen. Het is bovendien de enige controleerbare methode om ons basaalmetabolisme op te krikken. 💪

Focus op wat je kan controleren. Focus op aanhoudbaar resultaat op lange termijn.👌

▶️ BLESSUREPREVENTIE ◀️

Recente onderzoeken van hoge kwaliteit hebben aangetoond dat het opnemen van krachttraining het risico en/of de ernst van blessures in grotere mate vermindert dan andere modaliteiten. 🏋️

Een systematische review naar het effect van verschillende blessurepreventiestrategieën concludeerde dat

☑️ krachttraining het risico op acute sportblessures met ⅓ vermindert;

☑️ het risico op blessures ten gevolge van overbelasting bijna halveert.

Ter vergelijking: statisch stretchen leverde geen betekenisvol voordeel op in functie van blessurepreventie, ongeacht of dit voor of na de training plaatsvond.

⚠️ LET OP ⚠️

Het lijkt logisch en zinvol om verschillende interventies te combineren om blessurepreventie te optimaliseren.

Er blijkt echter uit meerdere interventiestudies een kleiner effect dan bij het gebruik van krachttraining of training van proprioceptie alleen.

De auteurs wijzen er echter op dat elk onderdeel kwantitatief of kwalitatief kan afnemen als je meerdere methodes combineert.

Vanwaar dit blessurepreventieve effect? 🤔

Spieren, pezen en ligamenten zijn het ondersteuningssysteem van elk gewricht. Ze lopen risico om geblesseerd te raken door de complexe, dynamische bewegingen die gepaard gaan met sport en lichaamsbeweging.

Krachttraining helpt spieren en pezen te versterken, waardoor ze grotere krachten kunnen genereren en de belastbaarheid toeneemt, terwijl de stabiliteit van de ligamenten vergroot.

Bronnen:

1️⃣ Lauersen, Bertelsen & Andersen, The effectiveness of exercise interventions to prevent sports injuries: a systematic review and meta-analysis of randomised controlled trials, 2014.

2️⃣ Lauersen, Andersen & Andersen, Strength training as superior, dose-dependent and safe prevention of acute and overuse sports injuries: a systematic review, qualitative analysis and meta-analysis 2018.

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching. ⠀

Vandaag laten wij Sanne (@sannetibos) – trotse moeder van Noé – aan het woord ! 📢

Sanne volgde pre- & postnatale training bij coach @pt_martikavervaet! 👶

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching. ⠀

Vandaag laten wij Charlene (@charlenecockhuyt) – trotse moeder van Alice – aan het woord ! 📢

Charlene volgde pre- & postnatale training bij coach @pt_martikavervaet! 👶

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ LOPEN IN STIJL ◀️

Komend weekend vindt @blauwbuik_trail_eksaarde plaats – de mooiste trailrun van België en omstreken! 🌳

Afstanden:
▪️7 km (start om 16u40)
▪️11 km (start om 16u20)
▪️16 km (start om 16u00)

Deelnemen?

🔸Tag je looppartner hieronder
🔸Verzin een originele groepsnaam en vermeld deze erbij 👌

#personaltraining #encore #lokeren

Dit foutbericht is alleen zichtbaar voor de WordPress beheerders
Er is een probleem met je Instagram feed.

Wil je gezond afslanken?

Download onze gratis e-books

e-books vetverlies
Scroll to Top