Calorieën tellen
Voeding

Calorieën tellen is inaccuraat

Vergis je niet, de principes van energiebalans werken daadwerkelijk: Als je dagelijks meer calorieën (energie) inneemt dan je verbruikt, zal je gewicht toenemen.calorie-inname > calorieverbruik = gewichtstoename Als je dagelijks minder calorieën (energie) inneemt dan

Lees meer »
Gewoontevorming
Lifestyle

Goede gewoontes bouwen: sleutels tot succes

INTRODUCTIE ‘Change your habits, change your life’ De onderstaande blog is geïnspireerd op de inzichten uit boeken als ‘Atomic habits’ van James Clear en ‘The Power of Habit’ van Charles Duhigg, gemengd met persoonlijke ervaringen

Lees meer »
Stressmanagement
Lifestyle

Stressmanagement: tips & tricks (deel II)

Introductie In de wereld van vandaag is chronische stress een groot probleem, met negatieve gevolgen op fysiek en mentale gezondheid. Ook op het vlak van fysiek resultaat is stressmanagement noodzakelijk om de vooropgestelde doelen te

Lees meer »
Stressmanagement
Lifestyle

Stressmanagement: tips & tricks (deel I)

Forest bathing De term ‘forest bathing’ of ‘bosbaden’ ontstond in Japan in de jaren tachtig als een fysiologische en psychologische oefening die shinrin-yoku genoemd wordt (‘bosbaden’ of ‘de atmosfeer van het bos in je opnemen’).

Lees meer »
impact van stress
Lifestyle

De impact van stress

THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY Introductie Cortisol heeft een slechte reputatie. Dit hormoon is vooral gekend vanwege de “vecht- of vlucht”-reactie en wordt verantwoordelijk gesteld voor een hoge bloeddruk, beroerte, toename van (buik)vet

Lees meer »
Intermittent fasting
Voeding

Intermittent fasting (IF): periodiek vasten

Intermittent Fasting is – naast het ketogeen dieet – de nieuwste hype in de wereld van voeding en diëten. Hoe werkt intermittent fasting? Intermittent Fasting (IF) wordt gebruikt als overkoepelende term voor een bepaalde voedingsstrategie,

Lees meer »
Ontbijt
Fysiek resultaat

Wat eet je best als ontbijt?

De eerste inname van voedsel heeft niet enkel een invloed op onze bloedsuikerspiegel en bijhorende fluctuaties (en cravings doorheen de dag), maar bepaalt meteen onze neurotransmitterbalans en daarmee onze mentale prestaties voor de rest van

Lees meer »
lichaamsanalyse
Fysiek resultaat

Lichaamsanalyse: verschillende meetmethoden

Probeer je in vorm te geraken en jouw lichaamssamenstelling te veranderen? De meesten concentreren richten zich enkel op gewichtsverlies en niet zo zeer vetverlies. Streef liever naar het behouden van spierweefsel en verliezen van lichaamsvet.

Lees meer »
krachttraining onderlichaam
Training

Voordelen van krachttraining voor onderlichaam

Calorieverbruik Per herhaling verbruikt het onderlichaam meer calorieën en belast het meer spiervezels in vergelijking met oefeningen voor het bovenlichaam. Enkele van jouw grootste spieren – de bilspieren, quadriceps en hamstrings – bevinden zich namelijk

Lees meer »
Pull-Up
Training

Op naar jouw eerste pull-up !

Het voltooien van jouw eerste strikte pull-up is één van de beste ervaringen binnen krachttraining. Wanneer je niet in staat bent om jezelf omhoog te trekken, is dit meestal het gevolg van een gebrek aan

Lees meer »
strongman training
Fysiek resultaat

Strongman Training

Modified strongman training is de perfecte combinatie van krachttraining en conditietraining, wat het een enorm tijdsefficiënte trainingsmethode maakt. De trainingen zijn ontworpen in een circuitvorm met veel werkvolume en hoge intensiteit. Hierbij wordt doorgaans traditionele

Lees meer »
Encore Coaching detail
Sportmedisch

Krachttraining voor sportprestaties

Het ideale trainingsprogramma en de bijhorende methodieken verschillen indivdueel en wordt mede bepaald door de specifieke sport. Dit trainingsprogramma voor optimale sportprestaties combineert oefeningen met maximale inspanning om het krachtpotentieel van de spieren te vergroten

Lees meer »

Wil je gezond afslanken?

Download onze 10 tips

e-book 10 Tips voor vetverlies
Scroll to Top