dieet
Voeding

Gewichtsverlies: koolhydraatarm vs. vetarm dieet

Verschillende diëten beperken de inname van koolhydraten. Het ketogene dieet is zeer rijk aan vetten, bevat weinig eiwitten en zeer weinig koolhydraten. Het Atkins-dieet bevat veel vetten, veel eiwitten en weinig koolhydraten. Het “paleo-dieet” (jager-verzamelaar)

Lees meer »
Koolhydraten
Voeding

Koolhydraten: eten of vermijden?

Koolhydraten: eten of vermijden? Of jij je koolhydraatrijke producten kunt veroorloven en hoeveel gram dagelijks, hangt voornamelijk af van jouw lichaamsvetpercentage, spiermassa, trainingsvolume en -intensiteit en insulinegevoeligheid. Koolhydraten zijn niet goed, noch slecht. In essentie

Lees meer »
gezonde voeding
Voeding

Maakt het eten van vetten jou vet?

Jarenlang werd vet gedemoniseerd als de oorzaak van obesitas en talloze gezondheidsproblemen en bijgevolg heeft de voedingsindustrie ons gebombardeerd met duizenden ‘vetarme’ en ‘light’ producten. Van alle macronutriënten heeft vet zonder twijfel de slechtste reputatie.

Lees meer »
leuk
Motivatie

Hoort training leuk te zijn?

Onderzoek na onderzoek bevestigt dat progressieve overbelasting het sleutelprincipe is om voortdurend resultaten te bekomen op vlak van fitness en uiterlijk resultaat. De eenvoudige vertaling: blijf zaken doen die hard genoeg zijn om jouw lichaam

Lees meer »
detox dieet
Voeding

Detox / Cleanse: effectief of bedrog?

Detox/Cleanse Commerciële detox-programma’s beweren schadelijke stoffen die zich in het lichaam ophopen, te elimineren (= ‘detox’) en jouw hele lichaam of specifieke organen te reinigen (= ‘cleanse’), meestal door middel van zeer restrictieve dieetprotocollen en

Lees meer »
Gezondheid
Motivatie

Waarom het zo moeilijk is om gezond te zijn

De meeste mensen weten dat sedentarisme (= inactiviteit) en overgewicht schadelijk zijn voor de gezondheid. Daarin schuilt echter het probleem: kennis vertaalt zich niet naar actie. Als iemand op zoek is naar gedragsverandering in verband

Lees meer »
Koolhydraten
Voeding

Koolhydraten: inname na training ?!

Wat je eet (kwaliteit) en hoeveel je eet (kwantiteit) is belangrijk. Wanneer je welke voedingsmiddelen (macronutriënten) eet, kan het echter net zo belangrijk zijn. Bepaalde voedingsstoffen innemen na jouw training (post-workout), kan mogelijks  jouw lichaamssamenstelling,

Lees meer »
Cheatmeal
Voeding

Cheat meal: richtlijnen

Wat is een cheat meal? Een cheat maaltijd is een maaltijd (nadruk op slechts één!) waarbij je de macronutriënten en calorieën die de maaltijd biedt negeert. Je kunt eten wat je wilt, in welke hoeveelheid

Lees meer »
Actieve recuperatie
Training

Actieve recuperatie: herstelmethodes

Actieve recuperatie Actieve recuperatie of actief herstel verwijst naar methodes en acties om het herstel van jouw lichaam te optimaliseren en te versnellen. Deze omvatten onder andere hydratatie, aangepaste voeding, warmte, koude, stretching, self-myofasciale release

Lees meer »

Wil je gezond afslanken?

Download onze 10 tips

e-book 10 Tips voor vetverlies
Scroll to Top