Robin Carlier

Personal trainer

Specialisaties Robin Carlier

  • Krachtwinst
  • Lichaamsrecompositie

‘Ik hou ervan om mensen doorheen een mentaal en fysiek groeiproces te coachen.’ – Robin

Opleidingen

  • NASM Certified Personal Trainer
  • Henselmans PT Cursus
  • Dynamic Stability Training (Frans Bosch)
  • Speed pillars & Programming (Less Spellman)
  • Emerging strategies – RTS (Mike Tuchscherer)

Ervaringen

  • Personal trainer bij STERK 
  • Personal trainer bij Personal Training Studio Gent

Onze andere personal trainers

Bij elk trainingstraject voorzien wij persoonlijk voedingsadvies. Leer jouw lichaam voeden op een verantwoorde en gezonde manier.

Onze klanten getuigen

Tom Verelst

“Hoewel ik als triatleet meer dan 20 uren per week trainde, heeft specifieke krachttraining nooit een plaats gekend in mijn schema.

Komend seizoen maak ik de overstap van korte naar (middel)lange afstand in de triatlonwereld. Het veranderende karakter van het fietsonderdeel vereist pure power in de benen en gaat gepaard met onevenwichten in het lichaam door een stugge positie op de fiets.

Stijn heeft een heel eigen visie op het optimaliseren van kracht, stabiliteit en souplesse. Een geluk, want door hetzelfde te doen als de concurrentie, word je maximaal even goed. Ik wil beter worden.”

Tom Verelst

Michelle De Neef

“Het aanleren en aanhouden van een nieuw, gezond voedingspatroon vereist een verandering qua levensstijl. Dit was niet altijd even gemakkelijk, maar met mijn doel voor ogen was opgeven geen optie.

Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb en ik zou het meteen opnieuw doen. Ik ben 13 kg lichter, ik voel me terug goed in mijn vel en zelfzekerder dan tevoren.”

Michelle De Neef

Hilde Ketels

“Na jarenlange rugproblemen, ben ik met rugscholing gestart in combinatie met een specifiek krachttrainingsprogramma. De rugschool heb ik na verloop van tijd kunnen schrappen en na 2 jaar krachttraining zie ik mijn lichaam ook steeds meer vorm krijgen.

Stijn is super gemotiveerd en gepassioneerd en weet exact wat ik nodig heb: haalbare, resultaatgerichte oefeningen die ik binnen een beperkte tijdsspanne kan uitvoeren. Sporten is een noodzaak, maar het is ook een aangename uitdaging geworden!”

Hilde Ketels

Volg ons op Instagram

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching. ⠀

Vandaag laten wij Dirk (@dirkdw66) aan het woord ! 📢

Dirk sport onder begeleiding van coach @pt_stijnaps en is een voorbeeld op vlak van inzicht in het proces en een positieve mindset! 🙏

De combinatie van enerzijds een haalbaar voedingspatroon, gebaseerd op principes (met ruimte voor sociale aangelegenheden en genot), en anderzijds sport (krachttraining, mountainbiken en lopen) als ontspanning en om de brug te vormen tussen de oude en nieuwe levensstijl. 👍

Foto’s volgen snel! 📸

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching. ⠀

Vandaag laten wij Fiona (@fieke5555) aan het woord ! 📢

Fiona is één van onze vroege vogels en staat 3x per week paraat om 7u ‘s ochtends om er in te vliegen!

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching.

Vandaag laten wij Agnes (en Fred) aan het woord. Topkoppel !

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching.

Vandaag laten wij Sarah (@sarah_vanbastelaere) aan het woord !

Sarah is de zaakvoerster van de beste frituur van Lokeren (@frituur_bij_sarah_en_kristel) en kersverse mama! 🤩

Bedankt Sarah en Jonas voor de wekelijkse inzet! 🙏

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ MEET THE TEAM ◀️

Ontmoet onze tweede externe – (sport)diëtiste Lori ⬇️

Lori (@my_healthy_id) is onze diëtiste van dienst. Je kan bij haar terecht voor voedingsadvies omtrent

✔️gewichtsverlies
✔️sportvoeding
✔️allergenen en intoleranties
✔️prikkelbare darmsyndroom

en nog veel meer. Heb jij nood aan wat ondersteuning in de richting naar jouw doelen? 👇

Het volledige aanbod en werkwijze kan je bekijken via haar website www.myhealthyid.be. 🔍

#voedingsadvies #personaltraining #lokeren #encorecoaching

▶️ MEET THE TEAM ◀️

Ontmoet de 4e mannelijke coach van ons team – Ali (@alitrainsalot) ⬇️

“Mijn passie is fitness en ik ben hier om mijn kennis en tips te delen.

Of je nu gewoon enkele keren per week wilt bewegen of je training naar de 'next level' wilt brengen, ik kan je tips en advies geven over hoe je efficiënter kan trainen om de beste versie van jezelf te worden!

Naast mijn passie voor sport ga ik enorm graag stevig wandelen in de natuur!

Hiken door de natuur op moeilijk begaanbare paden, klimmen en dalen en bivakkeren is voor mij de meest pure vorm van ontspanning.

Ik heb ook een voorliefde voor koken.
Dagelijks experimenteren met nieuwe smaken en ingrediënten voor de ultieme culinaire beleving.
Echter is het culinaire genot nog groter na een heerlijke workout!”

🔸SPECIALISATIES🔸

✔️ Gewichtsverlies & lichaamssamenstelling
✔️ Prestatieverbetering
✔️ HIIT & circuit training

🔸OPLEIDINGEN🔸

✔️ PCA Physical Trainer (@physicalcoachingacademy)
✔️ NASM Certified Personal Trainer (@nasm_fitness)

Welkom Ali ! 👍

#personaltraining #lokeren #encorecoaching

▶️ MEET THE TEAM ◀️

Ontmoet de 3e mannelijke coach van ons team – Robin (@coaching_in_context) ⬇️

Robin versterkt ons team als personal coach en held. Hij zal de sporters van Martika helpen begeleiden tijdens haar zwangerschapsverlof.

Dankzij zijn 6 jaren ervaring in het begeleiden van high performers via personal training, zijn we ervan overtuigd dat onze sporters is bekwame handen zijn.

🔸️SPECIALISATIES🔸️

✔ Krachtwinst
✔ Lichaamsrecompositie (spiermassa & vetverlies)

‘Ik hou ervan om mensen doorheen
een mentaal en fysiek groeiproces te coachen.’ – Robin

🔸️OPLEIDINGEN🔸️

✔ NASM Certified Personal Trainer
@physicalcoachingacademy
✔️Henselmans PT Cursus
@menno.henselmans
✔️Dynamic Stability Training (Frans Bosch)
✔️Speed pillars & Programming (Less Spellman)
✔️Emerging strategies – RTS (Mike Tuchscherer)

Welkom Robin ! 👍

#personaltraining #lokeren #encorecoaching

▶️ MEET THE TEAM ◀️

Ontmoet de 2e mannelijke coach van ons team – @roelvancleemput ⬇️

🔸️SPECIALISATIES🔸️

✔ Algemene fitheid & gezondheid
✔ Lichaamsrecompositie

🔸️OPLEIDINGEN🔸️

✔ NASM Physical Trainer
✔ NASM Certified Personal Trainer
@physicalcoachingacademy

Je kan Roel bij ons aantreffen op dinsdagavond, donderdagavond en zondagochtend. 👍

#personaltraining #lokeren #encorecoaching

▶️ BEWEGING VS. TRAINING ◀️

Er is een noodzaak en plaats voor beweging met alle voordelen die hieraan verbonden zijn. Er is echter een groot onderscheid tussen bewegen en trainen.

Zowel beweging als training dragen bij tot de gezondheid. In tegenstelling tot beweging, draait training daarenboven om het bereiken van een specifiek doel via een vooropgesteld plan. Het omvat een doordachte aanpak en een gestructureerd en uitdagend trainingsregime.

Doe jij aan beweging of training? 🤔

Volledig artikel lezen? 🔎
Link in BIO.

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ COMBO-OEFENINGEN ◀️

(Bijna) iedere vorm van lichaamsbeweging is beter dan geen beweging, maar als je streeft naar maximale efficiëntie, zijn combinatie-oefeningen niet ideaal.

Tenzij je thuis beperkt bent in trainingsmateriaal, vermijd je best combo-oefeningen zoals thrusters, lunges + curls, deadlift gevolgd door upright row, lateral raise in combinatie met biceps curl,.. (zie video 📹).

De trainingsbelasting (= gewicht) die voor de ene oefening uitdagend is, biedt onvoldoende stimulus voor de spiergroepen van de andere oefening.

Door de combinatie ben je gelimiteerd vanuit het perspectief van optimale belasting en bijgevolg de ideale intensiteit (voor kracht en/of hypertrofie).

Lees: progressieve overbelasting is cruciaal voor progressie.

Er is een tijd en plaats voor innovatie, maar vaak gaat innovatie – en variatie – binnen krachttraining te ver. Efficiëntie is niet hetzelfde als complexiteit.

💡TIP💡

Als je het meeste uit twee oefeningen wilt halen én tijdsefficiënt wil trainen, programmeer dan bv. oefeningen in (antagonistische) supersets – combinatie van twee oefeningen voor spiergroepen die van elkaar los staan.

Hierdoor kunnen de spiergroepen herstellen terwijl de andere oefening uitgevoerd wordt. Op die manier kunnen we de gewenste spiergroepen optimaal belasten en de gewenste intensiteit behouden. Bovendien kan je ook hier werken met (on)volledige rust, afhankelijk van je trainingsdoel.

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching.

Vandaag laten wij Myriam (@oumemarah ) aan het woord !

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

▶️ SPORTER AAN HET WOORD ◀️ ⠀

Af en toe delen wij ervaringen van onze sporters omtrent hun beleving van de begeleiding binnen EnCORE Coaching.

Vandaag laten wij Ciska (@ciskavermeulen) aan het woord !

#personaltraining #encorecoaching #lokeren

Wil je gezond afslanken?

Download onze gratis e-books

e-books vetverlies
Scroll to Top